Tommelidens stereo

Tråde Se tråd i gallerivisning

• Tommeliden

Bruger
    Oprettet
    4/2/22
    Reaction score
    10
    Placering
    Herning
    Davs herinde…

jeg ville lige vise mit stereo…
    i lang tid var jeg til store gulvhøjttalere men for nyligt satte jeg mine gamle Dali zensor 1 for, med min diy subwoofer og så var jeg solgt…
    siden hen har jeg erhvervet mig et sæt Dali menuet i farven rosso, altså rød rosentræ som jeg kan forstå det.
    Da de ikke fylder mere end en skotøjsæske er det altså ikke størrelsen som imponere, eller er det…
    De ser super lækre ud og da de lige var sat til fra ny af lød de meget digital højopløste…
    idag knap 75 spilletider efter lyder de utroligt delikate, masser af spræl i bassen, mellemtonen står meget mere fokuseret og diskanten, sikken en diskant som er meget opløst og fin og som tangere lidt til at lyde lidt som planar enheder, utrolig delikat…

resten af anlægget er vincent sa32 forforstærker, vincent sp-331 effektforstærker, (hertil kommer en billig the t amp effektforstærker jeg bruger når her er varmt om sommeren). En project essential pladespiller med vincent pho-500 riaa. Er ved at spare op til en god mc-nål istedet for den MM Black mk2 nål som sidder på nu..
    Og intet anlæg uden en god dac, så jeg har jo selvfølgelig en vincent dac1 som lyder meget analogt, faktisk gav det mig drømme tilbage til de gode båndoptager deck dage…ak ak, sikken tid!!

2DA0E367-18C2-418F-9B32-C26BA54CC351.jpeg

Senest redigeret af en moderator:
    L

Lassencad

Guest
    Hej
    Fint anlæg :) Kunne vi ikke se et fotos af selve anlægget
    Hvad hed det sæt gulvhøjttalere du havde havde før.

Tommeliden

Bruger
    Oprettet
    4/2/22
    Reaction score
    10
    Placering
    Herning
    Mit rack er ikke noget at råbe hurra for, det står til en klar opgradering på et tidspunkt når her er ryddet op efter 30års diy…😂
    men jeg vil gerne vædde med der ikke er mange der kan trække en vincent sp_331 ud fra under sengen…når her er varmt bruger jeg den simpelthen ikke da den luner pænt i stuen….😇…dumme miljø-påvirkning!!

ja det ser lidt underligt ud med det viskestykke i pladespilleren, men jeg har forsøgt med alt…kork, læder, filt og gummi…men det der giver den sorteste baggrund her er et simpelt bomulds-stykke, det dæmper især på vibrationer fra pladen…!
    på pladespilleren står øvrigt et sæt perfekte diy ribbon diskanter som blev de bedste jeg kunne lave…
    nå men måske jeg skulle fortælle lidt om min diy tid i mit næste indlæg, det er ihvertfald lagt på is for en stund idag…

Vedhæftninger

Tommeliden

Bruger
    Oprettet
    4/2/22
    Reaction score
    10
    Placering
    Herning
    Så fik jeg banan bøsninger med posten og fik dem sat på min lidt større the t amp e400, på 2x190watt rms…
    så nu tager den både speakon, af-isoleret og bananas…
    nu har jeg et lidt større udvalg af højttalerkabler jeg kan sætte på…

Vedhæftninger

Tommeliden

Bruger
    Oprettet
    4/2/22
    Reaction score
    10
    Placering
    Herning
    Eftersom der er sat banan-tilslutninger på min dejlige lille forstærker kan jeg lige pludselig bruge mine vincent højttalerkabler igen…
    lyden fra vincent kablerne er formidabel. -bassen er utrolig nuanceret, altså virkelig nuanceret, jeg kan høre forskel på de enkelte bas-strenge på fingerbassen, mellemtonen og toppen er ligeledes meget nuanceret men en anelse tilbagelænet…

Der er klart forskel på det kabel til 120kr meteren som kan lyde lidt mudret i bas-området og så op til disse vincent kabler…
    imellem forforstærker og effektdelen bliver der selvfølgelig brugt balanceret kabel…
    -dette kan jeg desværre ikke med den store vincent sp-331 effektforstærker, men der har jeg ligeledes et sæt vincent rca kabler til dette…

Vedhæftninger

Tommeliden

Bruger
    Oprettet
    4/2/22
    Reaction score
    10
    Placering
    Herning
    Jeg skal igang med et lille subwoofer projekt…
    Efter anskaffelsen af Dali menuet er kravene til en hurtig lille subwoofer et must. Og de krav jeg har eksistere bare ikke i virkelighedens verden…
    Derfor vil jeg ombygge en af mine små 8 tommere så den får to passive enheder, en på hver side…
    Bruger herefter en vincent sp-997 mono effekttrin til at trække den med…

• Indlæser…

Tråde Se tråd i gallerivisning

• Indlæser…
Top Bottom