Møffe jeg må give dig 100% ret
Det mest seriøse er et Fake profilbillede M bruger ( Prøv google ) Når end ikke det holder, hvor seriøst er så resten.
Hvilket billede , tænker du på? ,det på forrige side , det var ment som en ironisk kommentar og rigtig det er ikke mig eller min kat.
Jeg tror du tager helt fejl af den seriøsitet der faktisk er langt for dagen for at løse dette problem.
Ved ikke om du ikke læser mine indlæg, eller ikke forstår det ,men jeg vil gerne prøve igen
Som elektronik tekniker ser jeg det sådan her:
Elektrisk vil kabler transmittere signalet perfekt uanset om data ¨for kablerne er ens eller forskellige, dette viser Ethan Winers i sin nul test
, teori og beregning bekræfter dette,
konklusionen må være at alle kabler lyder ens og alt andet er placebo og ren fantasi
Som hi-fi entusiast og lytter ser jeg det sådan her:
Alle kabler lyder mere eller mindre forskelligt afhængig af lytter, anlæg og musikvalg, både når data er de samme, og når de er forskellige, det er bekræftet ved blindtest.
Situationen, hvor kablerne måler ens er verificeres ved at lave den samme kabelkonstruktion med henholdsvis kobber og sølv. her er også tydelig lydforskel men kablet har samme data med undtagelse af lidt mindre modstand for sølv-kablet, at kompensere for det gør ingen forskel på den oplevede lyd.
Den eneste situation hvor kabler lyder helt ens er når de er lavet af de samme materialer, konstruktionen behøver ikke være helt idendisk og derfor heller ikke data for kablet.
Dette er et uforklarligt paradoks, som jeg har valgt at kalde materiale lyd.
Et krav for alt hvad jeg har nævnt er at kablet og interface er fornuftigt konstrueret, således at kablets equivalente komponenter RLGC og interface ikke påvirker lydområdet.
Du kan sige jeg har et ben i hver lejr, men de kan jo ikke begge have ret jeg har derfor valgt at tror på mine sanser og mange andres sanser plus alle de forsøg jeg og andre har lavet.
Dermed er der et uløst elektrisk problem som er hoved argumentet mellem de to lejre, videnskabelig fakta mod oplevet viden, folk tro på det ene eller det andet og mange har som sagt en ben i hver lejr, det gælder typisk dem som laver det bedste hi-fi , de udnytter det oplevede til bedre lyd og blæser på der ikke er 100% videnskabeligt bevis.
Ps For mig er dette interessant fordi det ikke kun gælder for kabler men alle komponenter og materialer, hvilket betyder at den samme konstruktion kan lyder vidt forskeligt afhængig af ens valg af komponenter materialer uden at data påvirkes, dette er naturligvis også afprøvet via blindtest